Welke weg neem jij nu?

In het leven worden we voortdurend geconfronteerd met een keuze tussen geloof of angst, en we zullen automatisch en natuurlijk in gebreke blijven bij wat tot dusver een gewoonte voor ons is geworden.Dergelijke crisissen zoals nu Corona zijn geschikte momenten om ons zowel bewust te worden van onze staat waarin we ons bevinden en waar we eerder naar neigen. Het is ook dan het moment om onszelf te corrigeren, te ontwikkelen en te verbeteren.

Als we bezwijken voor angst, zullen we niet alleen achteloosheid en de stress die het veroorzaakt voortzetten, maar zullen we steeds meer datgene waar we bang voor zijn naar ons toe trekken, terwijl we ons niet voorbereiden op de ultieme overgang tussen dit leven en het volgende. Als we deze gelegenheid echter gebruiken om ons geloof en vertrouwen in de wil van de Almachtige te verdiepen, bereiden we ons niet alleen het beste voor en beschermen we ons tegen de rampspoed zelf, maar trekken we tegelijkertijd het goddelijke plezier van God aan en bereiden we ons het beste voor op de overgang naar eeuwigheid.

In het licht van de momenteel escalerende crisis, moeten we actieve, bewuste en opzettelijke stappen ondernemen om het vertrouwen in ons hart te versterken en te verdiepen, omdat angst, stress, angst en zorgen een compromis sluiten en het immuunsysteem verzwakken, waardoor we nog vatbaarder worden voor het daadwerkelijk oplopen van de ziekte en ziek worden.Dit is de aard van het heelal, in die zin dat het onszelf weerspiegelt. De meest geschikte manier om juist de omstandigheden aan te trekken die we niet willen, is door te voelen en te handelen uit angst. Maar door geworteld, kalm, duidelijk en alert te blijven, zijn we zowel praktisch als geestelijk het beste voorbereid om falen te voorkomen en negatieve en ongewenste omstandigheden naar ons toe te trekken. Allah de Almachtige stelt in de Heilige Koran dat het de herinnering aan het Goddelijke, die vrede, kalmte, rust, sereniteit en zekerheid in het hart verschaft.

Zij zijn degenen die gelovigen zijn en wiens harten tot rust komen door het gedenken van Allah. Weet, door het gedenken van Allah komen de harten tot rust. (13:28)

Dit is het moment om niet te bezwijken voor angst en paniek, die het pandemonium alleen maar zal versnellen als gevolg van deze pandemie, maar eerder om ons geloof, vertrouwen, en overgave aan het Goddelijke te versterken en te verdiepen. Doe tijdens deze crisis en alle andere alles wat u kunt doen om verantwoordelijk te handelen om uzelf, uw dierbaren en anderen te beschermen, maar vrees niet en blijf geworteld, verankerd en overgegeven in de aanwezigheid en aan de wil van het Goddelijke.

Succes, moge Allah ons bijstaan